Photobucket

Saturday, August 24, 2013

Sambutan Raya Merdeka Sekolah.

Assalamualaikum.

Maaf lama tak update. Baru baru ni ada PMR trial exam. Ini pun teramat rindu nak update dan ada sedikit idea untuk update. Hehe. Hari ni bersamaan 17 Syawal, sekolah saya mengadakan sambutan hari raya berserta sambutan hari kemerdekaan. Fuhh, mulanya memang malas nak datang sekolah hari ni. Tapi paksa diri untuk pergi sebab hari ni sekolah sebab ganti cuti hari tu.

Masa sampai sekolah pagi tadi terkejut tengok pelajar sekolah ambe. Semua lawa lawa mengalahkan cikgu. Haha. Ambe biasa biasa ajee. Pastu macam biasa la, beratur ikut kelas macam perhimpunan sokmo sokmo. Part paling lucu bagi aku, time tu orang tengah zikir tapi geng aku sibuk tangkap gambar. Haha habis semua tengok. Lepas habis tangkap gambar, kawan aku sorang ni semangat nak zikir, last last zikir habis doh. Haha. Satu lagi part, time cikgu tengah bagi ucapan, kami semua duk tengah panas campur dengan kelaparan. Geng aku apa lagi, buka kuih raya, jamu ramai ramai termasuk budak form two. Haha. Mujur duk belakang sekali. Memang best laa. Haha.

Pastu time nyanyi lagu semangat jee. Sapa nak nyanyi lagi pun ada. Pastu ada la persembahan persembahan. Ada yang mendeklamasikan sajak, nyanyi. Part nyanyi best owr. Ramai nganjim, "macam nak mendung je". Haha. Merdu sungguh suara. Mujur time tu duk kat kantin, teduh ket :P hoho. Dalam masa dua puluh minit, cikgu bagi rehat. *sikit sangat masa bagi*  geng ambe macam orang gila duk jalan ngate. Macam orang tiga suku. Hoho XD. Lama ket owr, ada pulak ceramah kat surau sampai la kul berapa entah. Then aku ngan geng aku gi makan, makan nasi minyak. Ambe jeles ngan cikgu sbb cikgu mkn nasi himpit, satay, tapai & bnyk lg lah. Huhu.

Pstu ambe ngn geng ambe apa lg, lps mkn lepak kt koperasi laa. Msuk situ, duk main gitar, snap pic & bnyk lg. Smbil tu ambe pun join jgk try main gitar, lama doh ngidam nk main gitar. Cuma tnggu saatnya bila tiba. Ada kwn aku sorg ni tlg ajar main gitar, hehe :) apa apa pun raya thn ni best ^^ tkde ah mmbosankn. Hehe. Hrap raya aidiladha ekgi smbut kt sklh jgk. Hehe. Ni antara gmbr yg aku snap :D click je SINI!